13 Haziran 2012 Çarşamba


-LODOS-


O sabah deniz öfkeli,ben mahçuptum....

Yaz bitmiş,
tatilciler yemiş,içmiş eğlenmiş,
geride bıraktıklarından bihaber,
 gönül rahatlığı ile evlerine  dönmüşler,
Yahşi Yalı'yı bana iade etmişlerdi...

Yaz boyu atılan plastik şişeler,naylon torbalar ve ıvır-zıvır herşeyi,
başıma çalarcasına,
lodosun da yardımıyla,
geri atmıştı deniz sahile....

Sahilde yapayalnızdım,
haksızlık bu,
ben yapmadım,''cadı Kraliçe '' ben değilim,
zehirli elmayı ben vermedim ki Deniz Prenses'e...

Haklıydı deniz,
geri verdikleri;
cadının Pamuk  Prenses'e verdiği elma kadar zehirliydi.
kırmızı başlıklı küçük kızı  kandırmıştı tilki,
ve prenses uyuyamamıştı kat kat yatakların altındaki bezelye tanesi yüzünden....


Masalla gerçek birbirine karıştı,
o sabah deniz öfkeli, ben çok mahçuptum.....
haksızlık bu.....

Tamam,
 ben denize atmıyorum ama
düşündüm bugün çöpe neler atacağımı...

liste yaptım:

yumurta kabı
pet şişe
konserve kutusu,naylon torbalar,
tek-tük kalmış yünler,giysiler,kumaş parçaları...
eski düğme,fermuar,
karton kutular,
gazete-dergi,sigara kutusu.....

bir de alış-veriş listem var...

misafir odasına bir lamba,
oturma odama birkaç yastık,
plaj çantası,
cdler için bir kutu,
masa üstüne romantik bir mumluk,
küçük bir vazo,
yazlık kırmızı elbisemle kullanmak için hoş bir kolye,
ha, bir de mutfağımıza bir perde...

Atacaklarım alacaklarımıza pek benzemiyor şimdilik...
bir düşünüp taşındık Halit'le,
aslında almak istediklerimizi  mi  atıyoruz acaba?..

Bir yola çıktık,daracık bir patika şimdilik..
yolların çift yöne dönüşmesi her ne kadar hoşumuza gitmese de,
bu yol genişlese keşke,
geleni gideni çok olsa...

Yürürken Şule'ye rastladık... 
O da aynı yoldaydı  bizimle...
elele verdik,
alış-veriş listesini canlandırdık,
gelip bir göz atıverin,
lodosun bana verdiği dersi paylaşalım....

Geri dönüşüm projelerinin sosyal sorumluklarımızın başında geldiğine inanıyoruz,
Bunu hem paylaşmayı 
Hem de  desteklenmeyi özlüyoruz,istiyoruz…….

Coşkun -Halit Adatepe















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder